Auktions billede
Retrade.EU

Kassettekipage Scania R520LB8X4*4HNB/Matec V42KA

 

71 visninger

 

Lukker 28/04-2025 19:00:00

Beskrivelse:

Kassettekipage Lastbil Scania Typ: R520LB8X4*4HNB Årsm: 2017 Mätarställning: 479616 Mått Längd: 9,20 m Bredd: 2,56 m Höjd: 3,50 m Vikt: 15405 kg Släpvagn Matec Typ: V42KA Årsm: 2017 Mått Längd: 14,00 m Bredd: 2,50 m Höjd: 3,54 m Vikt: 9270 kg Kända fel Motor på lastbilen måste bytas eller renoveras. Kardanen är bortkopplad. Det följer med ett kostnad förslag ifrån Scania verkstad

Andre interessante genstande

Bruun Rasmussen

Chanel

Chanel Smykkesæt af gyldent metal bestående af par øreklips og armring hver prydet med talrige multifarvede glassten, similisten og imiterede perler. Øreklips L. 5,8 cm. Armring front B. 3,5 cm. Indvendig diam. ca. 5,4 cm. Designet af Gripoix for Chanel. (3) Original æske medfølger. Chanel havde allerede defineret sine modeprincipper, da hun i begyndelsen af 1920'erne henvendte sig til Susanne Gripoix, en fransk designer, som for nylig havde arvet sin mor Augustine Gripoix' succesrige glasstudie. Augustine startede sin karriere med at lave rejsesmykkerimitationer af fine smykker tilhørende royalty og den sociale elite. I modsætning til ovnmetoden, hvor glas bages i en form, brugte Augustine sin egen teknik med pâte de verre og kaldte det 'Gripoix'-glas. “Gripoix”-metoden krævede, at smeltet glas blev håndhældt direkte i forme med forgyldt tilføjet senere. Stadig stort set en virksomhedshemmelighed, 'Gripoix'-metoden krævede mere tid og arbejde, men gav mulighed for stor klarhed i glasset og meget lysere, mere forskelligartede farver. Ligesom Chanel var Augustine en tidlig forkæmper for kostumesmykker. Hun var den første, der opfandt udtrykket, da hun lavede Gripoix-glassmykker til kostumerne af den populære franske sceneskuespillerinde Sarah Bernhardt. Augustine blev senere bestilt af couturiermester Paul Poiret til at skabe kostumesmykket, der matchede de outfits, han var ved at designe til Serge Diaghliers ballet 'Russian Seasons'. Da Chanel henvendte sig til Susanne Gripoix, bad hun guldsmeden om at skabe noget i byzantinsk stil. Chanels direktiv var, at stykket skulle se autentisk ud, som om det “lige var blevet udgravet.” Susanne havde allerede eksperimenteret med forskellige teknikker til at skabe uregelmæssige glas-'perler', som hun påførte en perlemor-skans. Hun udmærkede sig ved opgaven og oversteg langt Chanels forventninger. Dette resulterede i et partnerskab, der varede indtil Chanels død; Gripoix-glas ville blive en signaturidentifikator på de mest eftertragtede og samlerbare stykker af Chanel-kostumesmykker.

3

dage

8

timer

17

min

91 visninger

BUDT 9500,- DKK