Auktions billede
Bruun Rasmussen

Girard-Perregaux

 

6 visninger

 

Lukker 04/12-2024 17:55:00

Beskrivelse:

Girard-Perregaux Sea Hawk II BMW Oracle Racing af stål, ref. 49905.11.651.FK6A. Mekanisk værk med automatisk optræk, datovisning og gangreserveindikator, kaliber 330C. Ca. 2005. Ole Mathiesen alligatorrem med Girard-Perregaux foldespænde af stål. Ø 43 mm. Girard-Perregaux-æske, manualer, gummirem og udateret certifikat medfølger. Emnet er omfattet af CITES-appendix II og kræver CITES-certifikat for at kunne blive eksporteret fra Danmark til et land uden for EU. Købere med fast bopæl uden for EU er forpligtet til at indhente denne tilladelse.

Andre interessante genstande

Bruun Rasmussen

Wilhelm Marstrand (f. København

Wilhelm Marstrand (f. København 1810, d. sst. 1873) “Til Leksands Sognekirke i Dalarne kommer Folket i deres store Kirkeaade over Siljansøen om Søndagen til Gudstjeneste”. Kompositionsskitse 1851. Usigneret. Olie på papir monteret på lærred. 36×54. Dette maleri er antagelig Marstrands sidste skitse til det store maleri på Statens Museum for Kunst fra 1853 med titlen “Kirkefærd i Dalarne i Sverige. Til Leksands sognekirke i Dalarne kommer folket i deres store kirkebåde sejlende over Siljansøen om søndagen til gudstjeneste” (130×215 cm) (inv. nr. KMS618). En lignende skitse findes i H.C. Andersens Hus. Digteren H.C. Andersen (1805–1875) kunne under Treårskrigen (1848–1851) ikke rejse sydpå og opdagede Sverige som rejsemål. Han inspirerede og opfordrede vennen Marstrand til at rejse til Sverige. H.C. Andersen havde fortalt Marstrand om, at forunderlig skønhed og farverige scenerier ikke kun fandtes i Italien, men også hos vores nordiske broderfolk i Sverige. Marstrand lyttede og drog på bryllupsrejse i 1850 til Leksand i Dalarne med hustruen Grethe (1824–1867) for ved selvsyn at opleve landet. Jesper Svenningsen skriver i udstillingskataloget, ”Wilhelm Marstrand. Den store fortæller”, 2020, s. 38: ”Den svenske oplevelse blev anledning til et markant retningsskifte for Marstrand, der her fik lejlighed til at udvikle et empatisk blik på almuen; uden afstandtagen, uden tvetydighed og med en hidtil uset naturalisme”. Proveniens: Crafoord, “International Sale of Works of Art Copenhagen”, 4. december 2000 nr. 1074, afb. s. 52. Bruun Rasmussen auktion Vejle “Udsøgte malerier fra en dansk privatsamlig” 102, 2005 nr. 18, afb. s. 22 og 23 (detalje).

10

dage

20

timer

24

min

6 visninger

BUDT 0,- DKK